Belief

Idag har varit min längsta jobbar-dag hittills, började halv 12 och slutade klockan 7... Men roligt var det! Eftersom det har varit hyfsat varmt och soligt idag var det inte jättemycket folk, utan ganska lagom. Men jag smällde i mig Ben&Jerry's-tårta som mamma hade bakat precis innan jag begav mig till jobbet, och det var ju inte det smartaste jag kunde ha gjort kanske... Mådde väldigt illa den första halvtimmen, men det gick över efter en stund som tur var. Jobbar mycket hela helgen, imorgon 5½ timme och på söndag 8... Fast det ska bli ganska kul, jag tycker om mitt jobb, och det går bra!

Tja, vad har jag mer för roligt att berätta då? Jag kan ju berätta att jag träffade Odil igår, vi hade inte setts på väldigt länge. Vi solade lite i Almedalen (det var hur varmt som helst verkligen...) och så åt vi bullar, det var mysigt. Och så kan jag ju berätta att min bror fyller år idag, 14 närmare bestämt! Han har nu äntligen fått tillräckligt med pengar för att kunna köpa den där gitarren som han tjatat om nu ett tag... Så då är han glad iallafall.

Planerna framöver är väl lite suddiga tycker jag. Det som är bestämt är jobb lör-sön-mån, då jag inte hinner med så mycket mer. På tisdag och onsdag är jag ledig! Då blir det afroaeribics på tisdagkvällen, det är så himla härligt! (och det är bara att säga till om man vill joina mig). På onsdag är det hoppträning som gäller, men det är ju inte för än på kvällen. På dagen kanske man skulle kunna få till en strand-dag, man kan ju alltid hoppas på att det blir bra väder iallafall! Det blir en första strand-dagen i år isåfall... På torsdag är det förhoppningsvis grillning någonstans vid Sandviken-Kattvik, det blir hur mysigt som helst! Victoria, Joakim och jag ska fira Amanda som fyller år på söndag, grattis till henne! Sen får vi se om det blir av eller inte, alla har tighta jobb-scheman såklart... Och på fredag kanske Sissel, Joanna, Sahra och jag åker ut och bo i verkstaden hos min farmor och farfar! Skulle vara så skönt att ha en slappar-kväll, bara kunna ta igen lite tid, grilla, kanske spela kubb och kolla film. Precis vad vi behöver tror jag!

Det här blev ett lång inlägg det! Nu ska jag lämna över datorn till mummy & gå och slänga mig i sängen själv. Hoppas ni har en trevlig kväll (natt?)!


Tonight you arrested my mind when you came to my defense
With a knife in the shape of your mouth
In the form of your body
With the wrath of a God
Oh
You stood by me
Belief

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0