Det är ingen idé...

...att lita på mina datum i dn här bloggen har jag märkt, så jag får helt enkelt börja hitta på andra rubriker!

Nu är jag hemkommen från Göteborg iallafall, har haft en jätterolig tid med mycket firande. Här kommer en liten sammanfattning av veckan:

tis: Åkte båten till Oskarshamn på kvällen, det gungade ganska mycket, men alla hade tagit tablett, så det gick bra. Martin hade lite feber och somnade efter ett tag. När vi kommit fram övernattade vi i Oskarshamn, på Maggans resande rum.

ons: Vaknade halv fem av mig själv och kunde inte somna om, jippi... Vår cirka 33 mil långa resa började klockan 8.00. Rastade med fika på a6 i Jönköping och kilade in en snabb sväng på Hööks i Borås. Väl framme i början av eftermiddagen blev det middag hos farmor och farfar. Mysigt! Har inte träffat dem sedan i somras. Sedan bar det av hem till kusinerna där vi skulle bo.

tors: En lugn dag. Förmiddagen minns jag inte ens, eftermiddagen tillbringades i Lerum centrum med faster. Shoppade på tag 3 betala för 1-rea, blev en vit kofta, en brun tunika i glansigt material och en grå tunika med två silverränder.

fre: Farfars 90-årsdag! Gick hem till honom och farmor på förmiddagen för att fira. Blev semla och kaffe samt lite paketöppnande. Efter det bar det av till Näs för lunch på ett nybyggt ursnyggt hotell. Cous-cous (stavning på det?) med tomatsås och kronärtskocka stod på menyn, mums. Chokladbit till efterrätt. Resten av dagen tillbringade jag tillsammans med kusin Stina på Allum köpcentrum. Inhandlade en grå tjock-tröja, ett par grå jeans och en svart vårjacka som jag fullkomligt avgudar. Sedan handlade vi och begav oss hem till kusin Annie för tacos-ätning och TV-tittande. Stina började bli sjuk och jag var trött, så vid 10 nångång tog vi bilen hem till Lerum igen.

lör: Mer firande! Under natten hade Anton blivit sjuk och Stina var fortfarande krasslig, så det var sjukstuga hela förmiddagen. Dock vågade sig farfar, farmor, Birgit och Kurt sig dit, och tillsammans åt vi en jättegod laxrätt med fruktsallad till efterrätt. Senare på dagen blev det bulle och tårta, gott! På kvällen tog Stina och jag en promenad runt i Lerum.

sön: Dags att åka hem. Anton var fortfarande sjuk, 39 graders feber hade den stackaren. På förmiddagen blev det promenad med farfar och farmor för att sedan gå med dem hem och äta lunch. Sedan hade vi den 33 mil långa resan framför oss igen. Anton fick ta tablett och stod ut med att sitta i bilen i flera timmar trots febern. Båtresan var lika vinglig som på vägen dit, men Martin och jag kollade På andra sidan häcken på pappas bärbara 7-tums dvd-spelare som han inhandlat resan till ära, så vi stod ut. När båten lagt till i land hämtade vi upp Maud och begav oss hem direkt. Skönt att sova den natten må ni tro!

Hann även se många filmer under dagarna. Finding Neverland, Evan den allsmäktige, Ondskan, Populärmusik från Vittula och Flickan med pärlörhänge är några av dem. Kan rekommendera de två första starkt!

Det här blev nog mitt längsta inlägg hittills! Nu ska jag förhoppningsvis träna lite, sen käka lunch och börja med mina pulsvärmare som jag ska sticka. Ikväll blir det ridlektion, hppas jag iallafall, och innan dess ska jag förhoppningsvis hinna plugga lite också. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Li

du verkar ha haft det jättekul i göteborg ju! :) saknar dig!

2008-01-28 @ 17:13:47
URL: http://liberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0